Thursday, September 25, 2014

Silvia Columb si Alexandru Viorel Silivestru, dau tonul ilegalitatilor si nepotismelor

In mod normal, conducerea companiei ar trebui sa fie un exemplu pentru toti angajatii.

Acest lucru nu se intampla insa in Romania si mai ales la companiile de stat printre care si Tarom.

Cand vine vorba de angajarea ca pilot intr-o companie aeriana, treptele de promovare sunt clare.
Un nou venit intra mai intai la cel mai mic tip de avion din flota, unde poate ramane chiar definitiv, daca nu face obiectul transferului la un avion superior sau daca nu promoveaza ca si pilot comandant. Daca in urma experientei acumulate (minim 2 ani) si a calificativelor instructorilor de zbor, se decide ca respectivul pilot face obiectul, acestuia i se accepta candidatura la un interviu de selectie pentru upgrade, atunci cand apar locuri disponibile. In mare, aceasta ar trebui sa fie procedura standard, asa cum se intampla la toate companiile aeriene civilizate din lume.

Nu insa si la Tarom. Culmea este ca cei aflati la conducere, dau cele mai proaste exemple in acest sens.

Sa incepem cu actualul director de zbor, Alexandru Viorel Silivestru. Acesta este  nelipsit de pe toate cursele speciale cu presedintele sau primul ministru, unde ii slugareste pe acestia cum stie mai bine, in speranta ca astfel isi consolideaza pozitia pe care o detine. Pana acum se pare ca i-a mers. Oricum este prea mic pentru a fi luat in serios, asa ca pur si simplu este tolerat acolo unde este si atata timp cat execute ordinele primite.

Insa in cadrul companiei el nu face altceva decat sa isi urmareasca interesele personale si obtinerea de foloase necuvenite prin semnarea de contracte paguboase si facilitarea angajarilor si promovarilor in departamentul operatiuni de zbor pe care il conduce. Astfel, fiul lui mai mic, fost pilot in cadrul companiei Blue Air, fiind pe lista celor ce urmau a fi concediati datorita unui scandal sexual ce a avut loc la Bacau, a fost anagajat de tatal sau, fara interviu, direct in cadrul detasamentului Boeing incalcand astfel toate procedurile de angajare.

Dar aceasta nu este singura ilegalitate a lui Silivestru. Acesta a acceptat concediile medicale false ale unor piloti, pentru a le permite acestora sa zboare la alte contracte, mult mai banoase in UAE, China sau Vietnam, incasand insa si banii pe concediu medical de la Tarom. Dupa ce a tolerat aceasta situatie timp de peste un an de zile, acum cateva luni, unii dintre respectivii piloti (Manea A. si Pasare D.) au fost in sfarsit dati afara cum ar fi trebuit de la bun inceput.

Silivestru impreuna cu Dobrovolschi si Trusca au fost si initiatorii angajarilor de piloti "din extern" , angajari care se faceau teoretic pe o perioada limitata si numai in cadrul detasamentului Airbus, in realitate, cei angajati temporar, s-au transformat in angajati permanenti (Rotaru G.)  Spaga pentru aceste a angajari este intre 20-50.000 EUR.

Pe de alta parte, viitoarea CEO, Silvia Columb si-a ajutat nepotul (la propriu) sa progreseze in 3 ani cat altii intr-o intreaga cariera. Astfel, copilotul Pasculescu C., a obtinut trei type-rating-uri in 3 ani, ATR 42/72, Airbus 320, Airbus 310, practic ajungand imediat dupa angajare pe ultima treapta in cadrul flotei Tarom.
Un astfel de type rating implica costuri de deplasare, cazare, diurna si pregatire si poate ajunge la 60.000EUR. Deci Silvia Columb a deturnat in 3 ani aproximativ 200.000EUR din banii companiei in pregatirea nepotului. Frumos exemplu!

4 comments:

  1. Felicit initativa acestui blog.
    Merita sa ne spuneti cate ceva si despre pseudo-interviul pentru angajari copiloti la ATR42 care a avut loc in octombrie 2012. Atunci examenele s-au desfasurat surprinzator de corect. De ce s-au ingropat rezultatele de atunci ? Niciunul din cei 7 reusiti nu a primit niciun raspuns din partea TAROM. Poate pentru ca nu aveau pile ?

    ReplyDelete
  2. Silvia Columb lucreaza in Tarom de peste 30 ani si este o profesinosta !
    Sa va fie rusine ! Ar trebui sa aveti mai mult respect pentru oamenii care au muncit in companie cand voi spuneati :..,,uite mama aeroplanul..!!!
    Ar trebui sa fiti controlati cum faceti vizitele medicale la o clinica fantoma din 3 medici si cum le obtineti : pe spaga !! Sunt multi dintre voi INAPTI DE ZBOR din punct de vedere Policlinica Aeronautica ! Ar trebui sa fiti luati la puricat din punct de vedere medical si mental !

    ReplyDelete
  3. Hai ma cu Columba voastra, la puscarie cat mai repede si cu acolitii ei care au vandut pe furis tarom-ul. O hoata perversa si o incompetenta de mare clasa. Pe ei baietii de la DNA!!!! Pe mama lor ca omoara si compania asta.au facut-o praf deja.Huooo

    ReplyDelete