Sunday, November 16, 2014

Interviu pentru intructori TRI ATR 42/72 - alta facatura marca TAROM?

Miercuri19.11.2014 va incepe preselectia pentru cele 4 locuri de instructori TRI/SFI disponibile in cadrul detasamentului ATR 42/72.

Comisia de concurs va fi formata din:
- Marian Panait
- Bogdan Manoiu
- Alin Savu
- Adrian Dinca
- Viorel Iorga
- Catalin Prunariu
- Adrian Ilau
- Simona Stefan
- Un reprezentant SPLR in calitate de observator

Dar, ca la orice "concurs" din cadrul companiei Tarom, castigatorii se cunosc inca dinaintea inceperii lui.

In acest caz, cei ce se pare ca vor ocupa cele 4 locuri sunt:

- Vasoti F. - actualul comandant de detasament ATR
- Marcoci I.
- Martius C.I.
- Naidinescu R. / Iana A.


Tarom Leaks va urmari indeaproape modul in care va decurge acest proces de selectie...vom reveni...




Tuesday, October 14, 2014

Alexandru Viorel Silivestru

Un musuroi de interese ciuruieste  Tarom. Managementul privat este sabotat incontinuu de “baietii destepti” ai companiei, tocmai pentru a acoperi gaurile si neregulile infaptuite de-a lungul anilor. Un caz aparte il reprezinta comandantul aeronavei prezidentiale, directorul de zbor Alexandru Viorel Silivestru. Aflat la bo(a)rdul  Tarom din anii ’77, fara sa aiba pregatirea necesara de aviator, Silivestru a capusat compania, fiind protejat politic ( mai intai de PCR apoi de PSD si PDL).


Desi a iesit la pensie,  Silivestru a ramas la mansa, printr-un aranjament dincolo de lege (contract de voluntariat ), el dirijand si astazi toate zborurile Tarom, mai mult, el erijandu-se in comandatul zborurilor prezidentiale. Nu s-a sfiit sa incaseze, in paralel,  o pensie de peste 150 milioane de lei vechi, un salariu de aproape 8 000 de euro de la Blue Air, dar si o remuneratie de la Tarom de peste 100 de milioane de lei vechi. Si-a angajat fiul ca pilot la Tarom fara concurs si a falsificat un examen pentru 6 posturi de pilot, ocupate de copiii si nepotii sefilor din aceasta companie.

Alexandru Viorel Silivestru si-a inceput viata de huzur la Tarom prin anii ’77, cand din postura de inginer de aviatie, a sarit direct la carma aeronavelor Tarom. Potrivit regulilor si traditiei, pilotii nostri, unii dintre cei mai buni din lume, se formeaza de zeci de ani la celebra scoala de la Bobocu ( judetul Buzau). Insa, “eroul” nostru a sarit peste studiile obligatorii de la Bobocu, in virtutea contactelor speciale din cadrul PCR. Tatal lui Silivestru, era pe vremea aceea, profesor la Scoala de Militie de la Baneasa.

De altfel, potrivit unor surse din aviatie,  in acea perioada, se constituise un grup compact de copii ai unor nomenclaturisti si securisti, care, desi nu absolvisera scoala de la Bobocu, au ajuns aviatori. Si aceasta gasca de “privilegiati ai sortii” si-au intarit relatiile si dupa Revolutie, ei pastrandu-si pozitiile in Tarom, fiind “adoptati” si protejati de noile regimuri politice. De exemplu, Alexandru Viorel Silivestru a ajuns director de zbor, in 2001, cand la putere era PSD,  fiind sustinut de Rodica Odobescu, director general al Tarom intre 2001-2004, cumnata lui Adrian Nastase( pe atunci prim-ministru).
In 2008, Silivestru s-a pensionat de la Tarom, inainte de vreme,  cu 150-200 milioane de lei vechi pe luna, incasand si cu 8 salarii compensatorii, in valoare de peste 1,2 miliarde de lei vechi.  S-a angajat director de zbor la Blue Air cu un salariu de aproape 8000 de euro/lunar. A fost demis din functie de Autoritatea Aeronautica Civila pentru ca a condus un avion de la o firma privata, fara acte legale. In 2010 se intoarce la Tarom si pentru cateva luni bune, incaseaza pensia – aproape 200 milioane de lei, remuneratie de la compania nationala de aviatie- de 100 milioane lei vechi  si salariu de aproape 8000 de euro de la Blue Air. Clar conflict de interese!

Interesant este insa, cum a revenit la Tarom, chiar in functia de director de zbor, fiind chiar comandantul zborurilor asigurate pentru presedintele Traian Basescu. Silivestru a fost numit sef al pilotilor dupa un incident diplomatic aerian la Beijing, in 2010, cand o aeronava, la bordul careia, o delegatie a Guvernului Romaniei, printre care si Elena Udrea, a fost nevoita sa se intoarca la baza, dupa ce s-a ratat decolarea din capitala Chinei, cu directia Bucuresti.Vinovat de aceasta situatie s-a facut comandantul aeronavei, Dan Trusca.
In acest incident a fost implicat comandatul Detasamentului  Airbus, Dan Trusca. Pentru a salva situatia neplacuta  si pentru a-l salva pe comandatul Trusca, directorul general de atunci, Ruxandra Brutaru, sub presiunile prietenilor personajului nostru( consilierul Ministrului Transporturilor in acea vreme, Bogdan Donciu, a consilierului de zbor, Emil Dobrovolski) a decis sa-l repuna in functie pe Alexandru Viorel Silivestru. S-a cazut la intelegere ca Trusca sa ramana comandant Detasament , dar pe functie de ajunct de director de zbor. Iar pentru ca era pensionar, cei din boardul Tarom au incercat sa ocoleasca legea, dar nu au reusit. Acestia au incheiat o conventie de voluntariat cu Silivestru, pe 9 octombrie 2010. Total ilegal!
Potrivit legii nr 195/2001 privind voluntariatul, la art 2, litera b se spune clar ca “activitatea de interes public( n.r. de voluntariat) este activitatea desfasurata in domenii cum sunt: asistenta si serviciile sociale, protectia drepturilor omului, medico-sanitar, cultural, artistic, educative, de invatamant stiintific, umanitar, religios, filantropic, sportive, de protectia mediului, social si comunitar si altele asemenea”. Or, compania Tarom se nu poate subscrie in niciun fel acestui tip de activitate, mai mult, este de o societate comerciala, ce functioneaza intr-un sistem de economie de piata.

Desi era evident ca acest contract este in afara legii,  totusi a primit avizul departamentului Juridic, sub semnatura sefului serviciului, Eugen Olteanu.
Mai mult, Silivestru a incasat cateva luni bune pensia de aviator, salariu de la Blue Air, plus o remuneratie de la Tarom. Mai tarziu a renuntat la pensie pentru a ramane anagajat la compania aeriana, unde, acum incaseaza un salariu de aproape 200 milioane de lei vechi, la care se mai adauga diune si sporuri pentru zborurile efectuare, care ajung  la 200 milioane lei. Deci, lunar, un venit de 10 000 de euro. Surse din aviatie sustin ca Silivestru isi aranjeaza sa zboare cu fiecare aeronava prezidentiala, unde incaseaza diune de cateva mii de euro/cursa.Vezi deplasarea in Kazahstan si China. Sursele noastre spun ca rolul sau la bordul avionul prezidential este doar decorativ, el stand in spatele comandantului de zbor.

De asemenea, Alexandru Viorel Silivestru ocupa in mod ilegal pozitia si functia din cadrul Tarom de vreme ce el a implinit deja varsta de 60 de ani pe data de 7 martie 2013, iar de o jumatate de an, potrivit legii aviatiei nr 223/2007,nu ar mai trebui sa fie numit comandant de aeronava.
In concluzie, dincolo de conflictele existente la nivelele inalte din Tarom, care ascund mari interese, trebuie scoasa „mizeria de sub pres”, tinuta ascunsa de ani de zile. De altfel, motivul pentru care membrii CA vor sa-l treaca „pe linie moarta” pe managerul privat, Christian Heizmann,  este tocmai acoperirea faradelegilor din compania romaneasca.

preluare ancheteonline.ro

Saturday, October 11, 2014

Jos securistii!! - tentative de intimidare si dezbinare a angajatilor prin metode securiste

Asa cum va mai spuneam, pozitiile de conducere din Tarom sunt ocupate in cea mai mare parte de tot felul de pupincuristi si fosti securisti care nu au nici un fel de calificare pentru a ocupa pozitiile respective.

Exceptie nu face nici directia de zbor, in subordinea careia se afla practica intreaga activitate de zbor a companiei. La conducerea acestei directii, s-au perindat tot felul de persoane fara nici un fel de aptitudini sau calificari manageriale si care nu au facut decat sa traga sforile pentru a-si pune la punct propriile aranjamente. Una din echipele de "succes", a fost formata din Ruxandra Brutaru (fost CEO) si Emil Dobrovolschi (director de zbor) care au delapidat compania de sume importante prin contracte aranjate. O sa dau acum un singur exemplu, pentru ca vom reveni cu dezvaluiri complete la momentul protrivit. Acest exemplu ar fi achizitionarea sloturilor pentru cursele de Londra, sloturi total dezavantajoase pentru Tarom si care datorita orelor proaste de operare genereaza pierderi continue pe aceasta cursa - valoare contract 2 mil EUR.

In momentul de fata conducerea directiei de zbor este asigurata de Alexandru Viorel Silivestru. Acest nomenclaturist de moda veche, relicva  a securitatii, un incompetent de mare clasa, a fost si este total incapabil de a face ceva constructiv pentru directia pe care o conduce. Singurul lucru la care se pricepe extraordinar de bine se pare este acela de a se mentine in functie. Fiind nelipsit de pe absolut toate cursele oficiale ale Presedintelui sau ale Primului Ministru, Silivestru se intrece pe sine prin limbile si linguselile pe care le administreaza constant si regulat sus-pusilor pe langa care se perinda. Se pare ca metoda lui are efect, el fiind tolerat in functie de o perioada buna de timp. In rest, in afara de spagi enorme pe care le pretinde pentru diversele angajari si promovari pe care le decide, el isi mai ocupa orele de program cu spionarea efectiva a pilotilor care nu ii fac pe plac si care nu sunt de acord cu deciziile lui. El practic isi incalca atributiile, cerand de la departamentul de Safety, dosarele cu decodificarile curselor pilotilor vizati, incercand sa gaseasca motive pentru a-i sanctiona sau de a le arata cine e sefu'. Pentru aceasta, el se foloseste de informatiile primite de la o haita de oportunisti pe care ii tine aproape, formata in principiu de piloti, copiloti  sau insotitori de bord vulnerabili, pe care stie ca ii poate cumpara, promitandu-le diverse avantaje la planificare curselor externe sau promovarea mai rapida in diverse functii mult dorite (comandant, upgrade la alt tip de avion, sef de departament etc.)

Insa in aceste zile, pe fondul revoltei ce mocneste in randul angajatilor si a conflictului de munca iminent, din disperare vazandu-si pozitia amenintata, aceasta specie josnica de securist recurge la metodele de dezinformare invatate in tinerete. Vineri 10.10.2014, in jurul orei 16, Silivestru isi face aparitia inopinat la SPLR, aducand in discutie recentul abuz al conducerii referitor la plata cu mult diminuata a diurnelor, aducand insa asigurari "ne-oficiale" si "doar pentru voi" ca luni 13.10, se va vira si diferenta de bani. In realitate, el era ingrijorat de posibile proteste ce ar putea perturba activitatea de zbor in acest weekend.
Apoi, inainte de a pleca, arunca bomba spunand ca el, tot "ne-oficial" este de partea pilotilor si ii sprijina tacit in revendicarile lor, problema reala fiind insotitorii de bord, care "oricum sunt prea multi si putem sa ne lipsim de ei, mai ales ca sunt multi care stau la coada si ar da orice doar sa se angajeze la Tarom." Deci din spusele lui Silivestru, conducerea s-ar putea folosi de aceasta lipsa a CCM, pentru a realiza eventuale disponibilizari fara a acorda salarii compesatorii (prevazute in CCM) in randul celor nemultumiti.

O parte din spusele lui Silivestru sunt confirmate si de un mail primit doar de detasamentul Airbus de la analfabetul companiei, Dan Trusca caruia ii recomandam cu caldura aceasta carte.

"Stimati colegi,

Dupa cum a-ti observat deja astazi au fost virati, in conturile dvs, banii aferenti durnelor lunii septembrie dar la niste valori mult diminuate.

Tot in cursul zilei de astazi Consiliul de Administratie a aprobat ca pe durata negocierilor noului contract colectiv de munca sa fie mentinute in plata toate dreprurile prevazute in vechiul contract colectiv.

In consecinta,in cursul zilei de luni 13 octombrie va fi virata,in conturile dvs, diferenta de bani. Pe data de 15 octombrie salariile vor fi platite integral cu toate sumele aferente drepturilor salariale prevazute in vechiul CCM.

Aceste drepturi se vor mentine pana la incheierea unui nou contract colectiv de munca dupa care vor fi aplicate noile drepturi rezultate in urma negocierilor dintre sindicate si conducerea executiva a companiei.

Va doresc un week-end placut!

Cu stima,

Dan Trusca"


Ideea ar fi urmatoarea. De aceasta data, este o sansa reala de a se demonstra ca toti pot fi uniti pentru un scop comun, mai presus decat scopurile individuale ale fiecaruia, de a lasa in urma o schimbare majora cum nu s-a mai intamplat de mult timp in aceasta companie. Pilotii si insotitorii de bord trebuie sa fie uniti in acest demers si sa nu lase astfel de tentative de joasa speta sa le deturneze atentia de la adevaratul dusman, clica de hoti si fosile comuniste care de ani de zile nu se mai satura de furat din aceasta companie, pozand in schimb pentru opinia publica in manageri de succes care incearca sa salveze Tarom. In realitate, sunt foarte putini cei carora le pasa cu adevarat de destinul si de traditia aceste companii care acum 25 de ani era una din cele mai mari din Europa. Sunt suficienti tradatori si mancatori de rahat ca Pamfiloiu si cei din clica lui, niste oportunisti fara nici un rol in aceasta companie, niste hoti angajati pe pile, care incearca sa submineze importanta celor care practic sustin intreaga activitate a companie si isi sacrifica zi de zi viata personala si sanatatea pentru aceasta companie si anume personalul navigant

Medierea la ITM este pe 14.10, apoi urmeaza arbitrajul, deci in maxim doua saptamani se poate declansa oficial conflictul de munca. Asta este tot ce conteaza. Trebuie sa inteleaga toata lumea ca pilotii si insotitorii de bord nu au revendicari separate. De toate revendicarile vor beneficia ambele categorii in egala masura. Ignorati dezinformarile venite pe diferite canale, in spatele lor se ascund alte interese. Doar greva poate rezolva situatia, acesta este scopul, altfel totul a fost de pomana nu ne vom alege decat cu minciuni, demagogie si promisiuni nerespectate. Doar uniti vom invinge!

ATENTIE! Risc sporit de catastrofa aviatica!

Aceasta scrisoare a fost trimisa vineri 10.10.2014 de catre Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania catre ministrul transporturilor Ioan Rus si se afla publicata pe site-ul SPLR http://splr.ro/stiri/citeste/34. Ioan Rus,  continua din pacate sa dezinformeze presa cu privire la situatia reala din Tarom unde in realitate, nu exista siguranta efectuarii curselor de pe o zi pe alta datorata protestelor continue ale personalului.
Cei mai afectati de lipsa acestui CCM sunt insotitorii de bord, care practic trebuie sa traiasaca cu salarii de 1200RON lunar, in conditiile in care doar transportul zi de zi la aeroport este de de aprox 450RON.

Nu in ultimul rand, siguranta pasagerilor este in pericol, datorita stresului continuu indus de presiunile conducerii asupra personalului de a executa misiunile de zbor fara ca acestea sa fie remunerate, precum si a problemelor financiare personale generate de lipsa veniturilor garantate de CCM.



"SCRISOARE DESCHISĂ
CĂTRE MINISTRUL TRANSPORTURILOR, DOMNUL IOAN RUS


Domnule Ministru,

Tensiunile de la TAROM sunt în creștere.
Facem un nou apel către dumneavoastră în încercarea de a evita escaladarea conflictului.
În ciuda declarațiilor publice ale conducerii TAROM, trebuie să vă comunicăm că singurele demersuri ale administrației companiei, în toată această perioada, au fost să găsească soluții colective pentru celelalte categorii de salariați prin care să obțină pacea socială ignorând revendicările personalului navigant.
Conducerea executivă a companiei dezinformează opinia publică afirmând că unele revendicări nu pot fi satisfăcute în ciuda faptului că în realitate nu a răspuns pozitiv niciuneia dintre ele. Negocierea este inexistentă iar solicitarea dvs. către părțile implicate de a trata cu rațiune situația își găsește răspuns doar din partea sindicatelor care încearcă să stăpânească revolta angajaților în așteptarea unui răspuns pozitiv chiar și parțial din partea conducerii companiei. Majoritatea revendicărilor personalului aeronavigant ar putea fi satisfăcute în totalitate dacă ar fi considerate doar sumele de bani economisite prin neacordarea uniformelor de serviciu pe parcursul ultimilor ani.
În discuțiile purtate cu dvs. ați considerat realistă și corectă propunerea S.P.L.R. de implementare graduală și asumată a revendicărilor noastre care să se deruleze în paralel cu eficientizarea companiei.
Dorim o companie performantă și un management eficient iar bunăstarea angajaților va fi o consecință naturală. Situația actuală a angajaților TAROM în general și a personalului aeronavigant în special, afectează direct siguranța zborului cu efecte potențial catastrofale pentru companie și pasagerii acesteia.
Considerăm că, așa cum se întâmplă de 7 ani, performanța managerială este inexistentă iar nouă ni se cere rabdare și înțelegere în schimbul unor promisiuni fără fundament real și a unor declarații de bună intenție presărate cu abuzuri ale companiei.
Vă rugăm respectuos să reamintiți conducerii TAROM poziția dvs. exprimată cu ocazia participării la ședința de negociere a Contractului Colectiv de Munca la nivel de unitate TAROM din data de 15.07.2014 și consemnată în Procesul Verbal de ședință: “Tarom trebuie să fie alături de salariați și trebuie implementate gradual revendicările pentru a dovedi că există dorința de a continua activitatea și solicit CEO ca în planul de măsuri ale managemantului, ce va fi transmis către Ministerul Transporturilor să se țină cont de solicitarea piloților”

Cu respect,
Sindicatul Piloților de Linie din România"

Thursday, October 2, 2014

Greva la Tarom !

Intrucat inregistrarea Contractului Colectiv de Munca a fost respinsa oficial ieri 01.10.2014 de catre ITM Ilfov, inceperea unui conflict de munca legal, este doar o chestiune de timp.
Astazi 02.10.2014, s-a facut primul demers catre declansarea conflictului colectiv de munca si anume depunerea unei Sesizari la registratura Tarom. In aproximativ 2 -3 saptamani se pot acoperi toti pasii legali necesari si poate fi declansata greva pe perioada nedeterminata. Asa ca aveti mare grija la planificarea vacantelor.

Mai jos, este mesajul primit din partea Sindicatului Pilotilor de Linie din Romania, pentru a intelege mai bine situatia:


"Dragi colegi,
Asa cum v-am informat, ne-am intalnit astazi la ora 08:30 cu domnii C. Heinzmann, E. Rosianu, L. Mezei si Departamenul Juridic.
In momentul de fata punctul de vedere al juridicului, la care s-au raliat si departamentul financiar si directorul general, este de acordare a diurnei externe conform HG 518/1995.
La ora 12:30 departamentul juridic Tarom va merge la Ministerul Muncii pentru a obtine un punct de vedere scris cu privire la legalitatea acordarii drepturilor presonalului aeronavigant prevazute in Procesele Verbale deja existente. Acest punct de vedere ne va fi comunicat in cel mai scurt timp posibil.
Intre timp departamentul juridic schiteaza un draft de acord colectiv valabil 6 luni prin care sa fie pastrate drepturile prevazute in CCM 2012-2014, precum si toate drepturile din Procesele Verbale ale personalului aeronavigant.
Daca S.P.L.R. dorea doar mentinerea drepturilor ar fi semnat Contractul Colectiv de Munca dar conform mandatului dvs. nu vom semna un asemenea document care ne limiteaza dreptul de a declansa conflict colectiv de munca, conform Art. 164 din Legea 62/2011.
Desi dl Heizmann a dorit initial sa-si asume, prin semnatura, acordarea drepturilor personalului aeronavigant din Procesele Verbale ca o solutie temporara, lucru agraet de principiu si de departamentul juridic, dl. Rosianu a declarat ca nu se va supune unei asemenea horarari a DG considerand ca acesta nu-l acopera in fata legii.
De asemenea, va aducem la cunostinta ca astazi S.P.L.R. si S.P.N.T. prin F.N.S.A., au depus la registratura Tarom Sesizarea ce reprezinta primul pas in declansarea conflictului colectiv de munca.
Concluzia noastra este ca Tarom face un abuz nerespectand Procesele Verbale incheiate cu S.P.L.R. si incearca sa ne santajeze in mod evident in dorinta de a obtine semnatura noastra pe acel acord colectiv.
In functie de modul de desfasurare a situatiei va vom tine la curent cu toate noutatile.
S.P.L.R."

Tuesday, September 30, 2014

Prima victorie Tarom Leaks

Va spuneam acum cateva zile, despre excursia de pe 29 sept la Dublin a lui Pamfiloiu si a acolitilor acestuia pe banii sindicatului. Ei bine, astazi am am fost anuntati ca aceasta excursie a fost anulata in urma dezvaluirilor noastre. Cu totii stim ca adevarul supara...si va supara din ce in ce mai tare, suntem abia la inceput...

Mafia din Hangarul Tarom - partea 1

Asa cum am mai spus, departamentul tehnic din Tarom este unul din motivele ce vor duce la prabusirea companiei.

La marile companii, acest departament este separat de companie, el fiind nevoit sa se autosustina prin lucrarile si contractele pe care le are (vezi Lufthansa Technik) ... la noi nu. Departamentul Tehnic este o adevarata gaura neagra in bugetul companiei, iar managementul in mod ciudat toleareaza aceasta situatie cu buna stiinta.

Acest departament este compus dintr-un numar impresionant de 700 de angajati pentru doar 23 de aeronave impartiti astfel :

- 100 oameni "la linie" adica cei care se ocupa remedierea problemelor zilnice ce apar intre curse, de efectuarea check-urilor si inspectiilor zilnice etc.
- 100 de oameni la hangar - cei care se ocupa in principiu de check-urile anuale ale avioanelor si de remedierea problemelor mai grave - un check anual, dureaza cam 3 saptamani/avion - de unde rezulta ca cel putin 6 luni/an nu au prea multe de facut
- 100 de tapiteri, vopsitori si alti surubari, care in cea mai mare a timpului someaza
- aprox 400 de oameni care plimba hartii de colo colo si nu fac nimic - toti au functii, toti sunt pila sau ruda cuiva - acesti 400 de angajati nu au absolut nimic de a face cu partea tehnica, ei ocupa tot felul de pozitii inventate special pentru ei, avand salarii fabuloase. Seful acestori incompetenti, este Marian Pamfiloiu, care probabil a castigat cu punctaj maxim concursurile de frecat menta la care a participat.

   Oricum, se pare ca salariile fabuloase nu sunt suficiente pentru Pamfiloiu si clica pe care o conduce. De plictiseala si din dorinta de a jefui si mai mult aceasta companie, acestia au pus la punct o adevarata mafie a pieselor de schimb. Piesele de schimb, ca absolut orice tine de aviatie,  sunt extrem de scumpe. Ca idee, un bec poate costa si 2000eur, iar o simpla statie de navigatie pana la 20.000eur. Deci totul este foarte foarte scump. Asa ca, anumiti "tehnici" protejati de Marian Pamfiloiu, au contracte part-time cu companii concurente, WizzAir, Ten Airways, Blue Air, Farnair. Aceste companii dau "spaga" zeci de mii de euro si schimba piese vechi cu piese noi de la Tarom, in hangar. Ei inlocuiesc seriile de part number ale pieselor noi Tarom, cu cele vechi iar apoi sunt montate fara probleme pe avioanele de la companiile de care apartin. Pe scurt achizitii de sute de mii de euro efectuate de Tarom, se scurg prin mainile lui Pamfiloiu direct in buzunarele companiilor ce opereaza pe Otopeni si care efectueaza lucrari de maintenance aici. Bineinteles ca o parte din bani sunt impartiti intre membrii aceastei mafii, ei fiind in parte folositi pentru a "unge" sefi de mai sus, care le asigura linistea si scaunul de sub fund.


Thursday, September 25, 2014

Silvia Columb si Alexandru Viorel Silivestru, dau tonul ilegalitatilor si nepotismelor

In mod normal, conducerea companiei ar trebui sa fie un exemplu pentru toti angajatii.

Acest lucru nu se intampla insa in Romania si mai ales la companiile de stat printre care si Tarom.

Cand vine vorba de angajarea ca pilot intr-o companie aeriana, treptele de promovare sunt clare.
Un nou venit intra mai intai la cel mai mic tip de avion din flota, unde poate ramane chiar definitiv, daca nu face obiectul transferului la un avion superior sau daca nu promoveaza ca si pilot comandant. Daca in urma experientei acumulate (minim 2 ani) si a calificativelor instructorilor de zbor, se decide ca respectivul pilot face obiectul, acestuia i se accepta candidatura la un interviu de selectie pentru upgrade, atunci cand apar locuri disponibile. In mare, aceasta ar trebui sa fie procedura standard, asa cum se intampla la toate companiile aeriene civilizate din lume.

Nu insa si la Tarom. Culmea este ca cei aflati la conducere, dau cele mai proaste exemple in acest sens.

Sa incepem cu actualul director de zbor, Alexandru Viorel Silivestru. Acesta este  nelipsit de pe toate cursele speciale cu presedintele sau primul ministru, unde ii slugareste pe acestia cum stie mai bine, in speranta ca astfel isi consolideaza pozitia pe care o detine. Pana acum se pare ca i-a mers. Oricum este prea mic pentru a fi luat in serios, asa ca pur si simplu este tolerat acolo unde este si atata timp cat execute ordinele primite.

Insa in cadrul companiei el nu face altceva decat sa isi urmareasca interesele personale si obtinerea de foloase necuvenite prin semnarea de contracte paguboase si facilitarea angajarilor si promovarilor in departamentul operatiuni de zbor pe care il conduce. Astfel, fiul lui mai mic, fost pilot in cadrul companiei Blue Air, fiind pe lista celor ce urmau a fi concediati datorita unui scandal sexual ce a avut loc la Bacau, a fost anagajat de tatal sau, fara interviu, direct in cadrul detasamentului Boeing incalcand astfel toate procedurile de angajare.

Dar aceasta nu este singura ilegalitate a lui Silivestru. Acesta a acceptat concediile medicale false ale unor piloti, pentru a le permite acestora sa zboare la alte contracte, mult mai banoase in UAE, China sau Vietnam, incasand insa si banii pe concediu medical de la Tarom. Dupa ce a tolerat aceasta situatie timp de peste un an de zile, acum cateva luni, unii dintre respectivii piloti (Manea A. si Pasare D.) au fost in sfarsit dati afara cum ar fi trebuit de la bun inceput.

Silivestru impreuna cu Dobrovolschi si Trusca au fost si initiatorii angajarilor de piloti "din extern" , angajari care se faceau teoretic pe o perioada limitata si numai in cadrul detasamentului Airbus, in realitate, cei angajati temporar, s-au transformat in angajati permanenti (Rotaru G.)  Spaga pentru aceste a angajari este intre 20-50.000 EUR.

Pe de alta parte, viitoarea CEO, Silvia Columb si-a ajutat nepotul (la propriu) sa progreseze in 3 ani cat altii intr-o intreaga cariera. Astfel, copilotul Pasculescu C., a obtinut trei type-rating-uri in 3 ani, ATR 42/72, Airbus 320, Airbus 310, practic ajungand imediat dupa angajare pe ultima treapta in cadrul flotei Tarom.
Un astfel de type rating implica costuri de deplasare, cazare, diurna si pregatire si poate ajunge la 60.000EUR. Deci Silvia Columb a deturnat in 3 ani aproximativ 200.000EUR din banii companiei in pregatirea nepotului. Frumos exemplu!

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

In timp ce angajatii companiei Tarom lucreaza de luni bune fara a avea un contract colectiv de munca, unii dintre ei avand din aceste motive veniturile diminuate cu pana la 50%, fapt ce a generat si protestele din ultima perioada, conducerea a decis angajarea a 36 de persoane in cadrul departamentelor Tehnic si Insotitori de Bord. Conducerea detasamentului insotitori de bord, a afirmat in nenumarate ocazii ca nu este nevoie de personal suplimentar pentru acoperirea curselor.
Dar asa se intampla cand suna telefoanele de la "minister" si cei care tin cu dintii de scaune, in mod special directorul de zbor Alexandru Viorel Silivestru, se conformeaza imediat, inventand motive ce fac sa para ca fiind necesare aceste angajari...

In ciuda faptului ca planul initial de management cuprindea si restructurari, acestea pe parcurs s-au transformat in noi angajari bazate pe nepotisme, pile si spagi.
Astfel la finele anului compania va avea aproape 2100 de angajati...si asta pentru o flota de doar 23 de avioane... deci adio profitabilitate, insolventa pare a se contura din ce in ce mai clar la orizont !

Wednesday, September 24, 2014

Minciunile ministrului Ioan Rus

Asa cum probabil stiti din presa, ieri 23.09.2014, a avut loc intalnirea sindicatelor din tarom cu conducerea companiei si ministrul Ioan Rus. Ceea ce poate nu stiti este ca acesta a declarat presei numai MINCIUNI!
Adevarata concluzie a intalnirii de ieri si a celor de astazi care au mai urmat este urmatoarea: Greva este IMINENTA. Oricat si-ar dori actualul COO al companiei Laurentiu Mezei sa obtina "liniste pentru urmatoarele patru luni", mai exact pana dupa alegeri, acest lucru din pacate nu va fi posibil.
Cu actualul contract de munca respins de ITM, sindicatele au inceput deja sa faca pasii legali necesari pentru declansarea conflictului de munca. Bineinteles, acesti pasi pot fi taraganati de catre putere o perioada, avand toate parghiile in mana, insa nu pentru mult timp.

Mai jos este mesajul primit ieri de toti membrii Sindicatului Pilotilor de Linie din Romania ca urmare a intalnirii ce tocmai se incheiase:

"
Buna seara,

Domnul ministru ne-a informat ca din punct de vedere tehnic CCM este respins de ITM. In momentul de fata el se afla in stand-by pana vineri in speranta unei intelegeri intre nesemnatari si Companie. Ne-a comunicat de asemenea ca daca tinem neaparat putem obtine avizul negativ al ITM imediat. Domnul ministru isi doreste o intalnire la sfarsitul lunii noiembrie incare sa se stabileasca un plan de management clar sau "sa cantam prohodul".

Dupa plecarea ministrului am continuat discutiile cu directorii companiei in aceeasi nota, fara sa reusim sa identificam solutii rezonabile pentru satisfacerea revendicarilor noastre. In finalul discutiilor ni s-a comunicat invitatia de a ne intalni si maine imediat dupa sedinta directorilor Tarom de dimineata.

Revenim cu detalii in conditiile in care acestea vor exista.

SPLR
 "

Tuesday, September 23, 2014

Airbus A310 - oprit de la zbor la Paris

Pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris a avut loc o inspectie a autoritatii aeronautice franceze, la una dintre aeronavele Airbus A310 ale companiei Tarom. Acesteia i-au fost depistate mai multe defecte, fapt care a dus la interzicerea decolarii. Principalele defecte care au dus la aceasta decizie au fost:
- uzura excesiva a 3 dintre anvelopele de pe trenul principal de aterizare
- lipsa de nituri si suruburi de la capotele motoarelor - fapt ce prezenta chiar riscul pierderii acestora.


Smenurile lui Marian Pamfiloiu

Marian Pamfiloiu - liderul sindicatului tehnic din Tarom organizeaza pe 29 septembrie 2014 o vacanta pentru membrii de sindicat care l-au sprijinit in tentativa lui de subinare a celorlalte sindicate prin semnarea si inregistrarea ilegala a Contractului Colectiv de Munca. Astfel el impreuna cu un numar important de acoliti, vor petrece "zile de recuperare" la Dublin pe banii sindicatului. Astfel devine din ce in ce mai clar ca Pamfiloiu foloseste sindicatul pentru interese personale.

Silvia Columb si-a marit salariul cu 10.000 Ron

Se pare ca Silvia Columb, cea care urmeaza sa fie CEO al companiei de la 1 ovtombrie, si-a marit salariul cu 10.000 RON. Probabil ca prima de merita pentru vehementa cu care se impotriveste tuturor cerintelor angajatilor in cadrul negocierilor Contractului Colectiv de Munca.

Sunday, September 21, 2014

Sa lucrezi la Tarom fara nepotism nu inseamna nimic!



La Departamentul Marketing din cadrul Tarom, directorii mai sus mentionati si-au angajat toate cunostintele si rudele pe salarii de minim 40 milioane de lei (vechi) si pana la 150 milioane de lei. In total sunt cam 300 de angajati.

In cladirea denumita Departament, sute de persoane plimba o hartie de colo-colo, iar familii intregi de varsta a treia castiga cel putin 60 milioane de lei pe luna, fara sa faca absolut nimic.

Pentru a putea sustrage sume exorbitante din banii companiei, din cand in cand se mai da cate un cadou angajatilor: avioane din cauciuc, cani sau ciocolata. Numai ca pentru aceste mici-cadouri se cheltuie multe milioane de euro, in vreme ce banii ajung tot in buzunarele domnilor de mai sus. Se adauga la prime de cate 10.000 lei noi, oferite de Paste, Craciun si de alte sarbatori.

- preluare mondonews.ro

De ce Tarom nu angajeaza piloti tineri absolventi



La departamentul Zbor, unde seful de comandament Emil Dobrovolski a facut ani la rand bani frumosi impreuna cu amanta Ruxandra Brutaru, angajand piloti in schimbul unor favoruri materiale (gen terenuri, apartamente) si stewardese pentru spagi de la 5-10.000 de euro, inca exista mari probleme.

In acest moment, multi piloti care ar fi trebuit sa iasa la pensie inca se urca la bordul avioanelor, iar de partea cealalta, sunt foarte multi piloti tineri absolventi, care nu se pot angaja fiinca nu sunt locuri.

Bursa-spaga perceputa in ultima vreme la piloti indica cifre de ordinul a minim 15-20.000 euro.

La Departamentul Tehnic, se trimit pe zbor pentru diurna toti angajatii, nu doar mecanici, ci si tapiteri, vopsitori, etc. O situatie memorabila a fost atunci cand comandantului Radu Juncu i s-a stricat radarul la avion chiar in timpul cursei, iar in momentul in care l-a consultat pe “domnul de la Tehnic” , i s-a spus senin ” dom’le, io sunt tapiter” . Situatia a fost reportata, dar nimeni nu a luat masuri, asa incat situatia este in continuare la fel.

- preluare mondonews.ro

Silvia Columb va fi noul CEO al Tarom

Datorita starii precare de sanatate Christian Heinzman, va renunta la funcita de CEO al de la 1 octombrie 2014.

Pana la acea data, interimatul va fi asigurat de Alexandru Silivestru, actualul director de zbor. De la 1 octombrie, va deveni CEO al companiei Tarom, Silvia Columb, o persoana extrem de controversata in interiorul companiei, ea fiind mentinuta in toate functiile avute pana in prezent doar pe criterii politice. Silvia Columb a beneficiat in permanenta de o pozitie privilegiat si protectie, avand pe langa toate acestea si salarii colosale.

Mai jos, o preluare a unor informatii de pe mondonews.ro:

Silvia Columb, directoarea Directiei Comerciale, este sotia lui Doru Columb, fost Director Operational in perioada cand Taromul era condus de Demetriade.

In prezent, Doru Columb este reprezentant al Tarom la Viena. Aceasta familie se mai afla, inca, in structurile Tarom, favorizand doleantele capilor din Ministerul Transporturilor si din CA Tarom.

Nu de azi de ieri relatiile de prietenie nascute la un pahar dicteza angajari, mariri de salarii si diverse alte facilitati in compania Tarom. Doru Columb le-a numit Sef Escala si Sef Serviciu pe Raluca Zomonita si pe Claudia Ungureanu, tot in baza spagii.

Un alt exemplu este si Lucian Balaci, care conduce o agentie de turism unde vinde bilete pe Tarom, dupa ce initial blocheza acele bilete in baza de date ticketing a companiei aeriene, pe care o detine in computerul personal. Balaci este propavaduitorul spagii in Tarom, un personaj care traieste numai prin vacante gratie spagii primite.

Friday, September 19, 2014

Adevarul despre veniturile angajatilor Tarom

Tarom are in momentul de fata 23 de avioane si aproximativ 2000 de angajati.

Din cei 2000 de angajati, aprox 300 piloti, 300 insotitori de bord, 700 personal tehnic, 700 restul personalului de birou.

Doar vazand aceste cifre, oricine isi poate da seama ca Tarom nu are cum sa fie profitabila. In mod normal, la companii similare, toate serviciile sunt externalizate, inclusiv cel tehnic, la o flota de numai 23 de avioane nefiind nevoie de mai mult de 100 de angajati, peste personalul navigant, deci un total de max 700 de persoane.

Pentru a asigura o operare eficienta 24/7 este nevoie de 5 echipaje complete pe avion. Media unui echipaj complet este de 5 persoane, acesta fiind format din pilot comandant, copilot si 3 insotitori de bord. Deci din punctul de vedere al personalului navigant, situatia este mai mult sau mai putin in regula, exceptie facand echipajele pentru Airbus A310, avion ce nu face decat paguba si care nu ar mai fi trebuit sa faca parte din flota Tarom.



Veniturile pilotilor din Tarom sunt compuse in principiu din salariul de baza + sporuri si misiile pentru cursele externe platite in Euro.

Salariile de baza sunt urmatoarele:

Insotitori de bord 1.250 Ron cu aprox. 80% sporuri incluse - deci fara aceste sporuri, salariul de baza al unui insotitor de bord este mai mic decat salariul minim pe economie!!! acestia mai beneficiaza insa de aproximativ 10-15misii pentru cursele externe efectuate in valoare de 68Eur fiecare.


Copilot ATR - 8000 Ron
Comandat ATR - 11500 Ron

Copilot Airbus, Boeing - 9.000 Ron
Comandat Airbus Boeing 13.500 Ron

Copilot Airbus 310 - 11.000 Ron

Misiile pentru cursele externe sunt:

Copilot si Insotitori de bord - 68 Eur
Comandat  - 90 Eur


Diferentele mari apar din numarul de curse externe, in functie de detasament si de influenta in cadrul detasamentului si la planificare.

ATR - o medie de 6-7 curse externe/luna
Airbus, Boeing - 15-20 curse externe/luna


Misiile pentru cursele interne (numai la comandantii de pe aeronavele ATR)

100 Ron / cursa



In aceste conditii, un copilot la Airbus sau Boeing ajunge sa castige  mai mult decat un comandant ATR, ceea ce este total NEFIRESC tinand cont de dificultatea zborului la ATR (vreme, aeroporturi dificile, avion neperformant etc) si de responsabilitatea unui comandant.


Flota

Stiri



Am vazut zeci de companii nationale aduse pe butuci in anii ce au urmat comunismului, iar situatia persista si azi. Pe langa talentul de exceptie al unor personaje mai mult sau mai putin cunoscute de a-si umfla buzunarele, bagand mana adanc in vistieria statului, altii au trecut la nivelul urmator si s-au pus pe rupt scandurile din gard. Gardul companiei de stat pe care o manageriaza, teoretic catre eficientizare.

Ei sunt cei care s-au angajat cu semnatura sa redreseze companii cheie ale statului roman si tot ei sunt cei care, peste noapte, au devenit atat de “mari”, incat au simtit ca pot trece la nivelul urmator. Nu cel al profesionalismului, ci al transformarii companiei intr-un paradis personal, in care copiii, nepotii si cativa prieteni (cei mai apropiati) trudesc cu spor in mult-ravnita functie de “frecator de menta”.

Iar Romania nu mai este Romania, ci o Tara a Minunilor. O tara in care au mai ramas doar doua tipuri de oameni: cei care trag castane si cei care le incaseaza. Iar acestia din urma trebuie sa-si creeze anumite mecanisme de aparare impotriva primei categorii. Asa au inceput sa devina nepasatori in fata jafului national si poate nu degeaba se spune ca atunci cand iti curge sange din nas, e greu sa nu vezi viata in culori vesele.

Pentru cei care nu au vazut acest “film”, ii invitam sa rasfoiasca paginile acestui site. Vom vedea cum arata adevarata fata a companiei Tarom, care in patru ani de zile a inregistrat pierderi totale de peste 1 miliard de lei.